Forum AE Katowice

Pełna wersja: maraton eller om du har skada
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
En av de coola sakerna om Nike Air Max Zero Femme denna studie ?r att de gav data om individuella f?r?ndringar. Gruppmedel ger inte alltid en bra bild av f?r?ndringsvolymen som kan uppst? p? en individuell niv?. Vad de fann var att ekonomin f?r bakfoten var b?ttre n?r bakfoten Nike Air Max 2017 Femme slog p? n?stan alla individer vid s? och medelhastigheter och f?r ungef?r 2/3 av individer med snabb hastighet. "F?rfoot" -strepparna delades ungef?r 50-50 i den l?ga hastigheten n?r det g?llde huruvida bakfoten eller framfoten var mer ekonomisk men tenderade att b?ttre g?ra en bakre fotstr?ckning vid h?gre hastighet. P? samma s?tt tenderade cirka 75% av de vanliga RF-strejkarena att br?nna mindre karb med en bakre fotstrejk vid alla hastigheter (n?got mindre p? det snabbaste), medan m?nster f?r framfoten strikare var j?mnare splittrade. Om du ?r en h?ngesparkare kommer det att leda till en minskad ekonomi, om du v?xlar till en framfodsstrike, ?tminstone Nike Air Max 270 Womens tills du blir van vid det nya m?nstret. Men det ?r inte troligt att du kommer att bli mer ekonomisk med en framfodstrejk ?ven med ?vning (kom ih?g, det var ingen signifikant Nike Air VaporMax Womens skillnad mellan vanliga bakfoten och "framkanten" n?r de anv?nde sin vanliga fotstrejk). Ekonomin ?r f?rmodligen inte en bra anledning till att h?lsslagare rysar med sin fotstr?ckning. Om du ?r en midfoot-anfallare, som det var mest i den h?r studien, spelar det nog inte s? stor roll vad din fot g?r. F?rfoot och h?lslagningar ?r lika ekonomiska. Det h?r f?rv?nar mig inte mycket eftersom en mittf?ltstrejk ?r typ av mellanslag mellan framkanten och en h?ftsslagande (i sj?lva verket skulle min gissning vara att de kan anv?nda flera typer av fotstrejk n?r de k?r). Det var en tendens f?r framfoten att br?nna mer kolhydrater. F?rfattarna h?nvisar till ett papper som jag publicerade, vilket visade att midfooten Nike Air Max 90 Womens och framkanten av framfoten tenderar att byta till en h?lstrejk sen i ett maraton. S?ledes, om din plan ?r att k?ra ett maraton, Nike Air Presto Mens kan det vara en f?rdel f?r en h?lsslag (en mild h?lsa strejk jag skulle gissa). Denna studie genomf?rdes p? en l?pband, s? vi m?ste vara f?rsiktiga med att extrapolera resultaten till en icke-kompatibel, h?rdare yta som en v?g. Nu ?r en del av den h?r studien som jag inte har n?mnt till denna punkt att f?rfattarna uppm?tt vissa kinematiska variabler. Tv? av de variabler de uppm?tt var stridl?ngd och stridhastighet. Studiens fokus var att j?mf?ra l?pande ekonomi men min gissning ?r att de flesta som ?verv?ger att byta fotstrejk g?r det f?r att inte g?ra sig mer ekonomiska, men g?r det eftersom de har att g?ra med n?gon form av skada och tror att en v?xel kanske hj?lp. M?nniskor brukar inte ta upp barfota som l?per ut ur en ?nskan om att t?vla snabbare, de g?r det f?r att de antingen tycker om det eller Nike Air Max Command Mujer Hombre har funnit att springa Nike Air Huarache Womens i skor fungerar inte bara f?r dem. N?r grupper var kombinerade fann de att bakfotstrejkar tenderade att ta l?ngre och l?ngsammare framsteg (ca 2% l?ngre och 2% l?ngsammare). Tidigare forskning har visat att en ?kning av stridhastigheten p? bara 5-10% kan minska belastningen p? kn? och h?ft (igen betona att det finns mer att springa form ?n bara fotstrejk!). D?rf?r ?r det en avv?gning d?r en f?rfootstrejk kan vara mindre ekonomisk f?r vissa individer, men de kan gynna p? andra s?tt, till exempel genom kortare, snabbare strid med minskad belastning av kn? / h?ft (men m?jligen ?kad belastning av foten och fotleden). Som alltid kommer jag tillbaka till individen. Om du ?r en f?reg?ngare ?r det f?rmodligen inte en stor f?rdel att f?rs?ka n?got annat, utom kanske om du planerar att k?ra ett maraton eller om du har skada problem som Nike Air Presto Femme kan kopplas till din kontaktstil (fot, fotled, kalvproblem kanske) . Om du ?r en backfoot-anfallare kommer du f?rmodligen inte att bli en elitl?pare genom att byta fotfotstrejk. Du kan Nike Air Presto Womens dock f?rkorta din stride lite, vilket kan vara bra av andra sk?l (t ex minskad belastning). T?nk p? avv?gningarna och ta reda p? vad som ?r b?st f?r dig och dina behov.
Przekierowanie