Forum AE Katowice

Pełna wersja: llande till barfota n
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Den stora nyheten i vetenskapens v?rld under den senaste veckan var frisl?ppandet av en studie fr?n ett lokomotivlaboratorium vid University of Colorado. Studien med titeln "Den metaboliska kostnaden f?r att k?ra barfota kontra skum: ?r l?ttare b?ttre?", Leddes upp av Jason Franz, och var medf?rfattare av Corbyn Wierzbinski och Rodger Kram.
Jag fick ett pressmeddelande om studien fr?n en av medf?rfattarna f?rra veckan, och citatet i titeln p? mitt inl?gg tas direkt fr?n f?rsta stycket i utg?van (jag har nu ocks? l?st hela texten)Nike Air Force 1 Femme . I pressmeddelandet beskrivs deras experiment enligt f?ljande: "I studien k?rde 12 personer med betydande barfota-k?rning p? 7,5 MPH med Nike Air Max 90 Donneett mittfotm?nster p? en motoriserad l?pband, b?de barfota och i l?ttviktiga kuddar (~ 150 g / sko, 5,4 oz). Vid ytterligare f?rs?k bifogade de sm? blyremsor till varje fot / sko (~ 150, ~ 300, ~ 450 g). F?r varje tillst?nd m?ttade de ?mnarnas satser f?r syref?rbrukning och koldioxidproduktion som ett index f?r metabolisk kostnad. "Den stora nyheten i vetenskapens v?rld under den senaste veckan var frisl?ppandet av en studie fr?n ett lokomotiv p? University of Colorado. Studien med titeln "Den metaboliska kostnaden f?r att k?ra barfota kontra skum: ?r l?ttare b?ttre?", Leddes upp av Jason Franz och var medf?rfattare av Corbyn Wierzbinski och Rodger Kram. Jag fick ett pressmeddelande om studien www.melanieo.fr fr?n en av medf?rfattarna f?rra veckan och citatet i titeln p? mitt inl?gg tas direkt fr?n sl?ppets f?rsta stycke (jag har nu ocks? l?st Nike Air Vapormax Donne hela texten). I pressmeddelandet beskriver de sitt experiment enligt f?ljande:
"I studien k?rde 12 personer med betydande barfota-k?rning p? 7,5 MPH med ett mittfotm?nster p? en motoriserad l?pband, b?de barfota och i l?ttviktiga kuddar (~ 150 g / sko, 5,4 oz). Vid ytterligare f?rs?k bifogade de sm? blyremsor till varje fot / sko (~ 150, ~ 300, ~ 450 g). F?r varje tillst?nd m?ttade de ?mnenas satser f?r syref?rbrukning och koldioxidproduktion som ett index f?r metabolisk kostnad. "Skulle detta ha n?gon effekt p? resultaten? Jag har verkligen ingen aning (vad tror du barfota l?pare?). Det ?r s?kert att du har ett lager av material mellan foten och marken som kan f?r?ndra sensorisk perception och Nike Air Max 97 Femme plantarsk?rning / skjuvning. Att minska den senare kan faktiskt f?rb?ttra ekonomin i f?rh?llande till barfota n?r man k?r p? en l?pband. Nike Air Max 1 Dames friktion med b?ltet och resulterande obehag f?r vissa personer). Precis som m?nniskor blir k?nsliga n?r frasen "barfota-skor" kastas runt, tycker jag att det ?r viktigt att vara tydlig med terminologi - barfota betyder ingenting p? foten.
2. Av liknande sk?l till ovanst?ende ?r det diskutabelt om man l?gger vikt p? den nakna foten, ber?ttar f?r oss n?gonting om praktisk relevans n?r det g?ller barfota. H?r ?r beskrivningen av hur vikt l?ggs till den "nakna" foten:
"F?r att l?gga till massa p? varje fot under barfotaf?rs?k ?ndrade vi ?verdelarna av en annan modell Nike Air Max 2017 Dames av l?parskor f?r att m?jligg?ra enkel fasts?ttning av sm? blyremsor medan de fortfarande simulerar barfota (Figur 3). Vi tog bort Nike Air Max 90 Femme yttersula, mellansula och hela framdelen av sko?versidan, fr?mre mot mittaxelns femkantiga metatarsal, och l?mnade bara h?lr?knaren, tunn tygb?gsektion, tunga och sn?ren. "
Przekierowanie