Forum AE Katowice

Pełna wersja: e sko indtil nu var bare en
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sko geeks gl?der sig! Hvis du har v?ret p? udkig efter en god grund til at overbevise din ?gtef?lle eller andre, at du har brug for et nyt par l?besko, skal du ikke se mere end en ny unders?gelse, der tyder p?, at l?bere, der roterer blandt mere end et par l?besko, er betydeligt mindre tilb?jelige til at blive s?ret end dem, der b?rer den samme model af sko p? hver runde. Abstracten af ??unders?gelsen ankom i min indbakke for nogle dage siden, og jeg har endnu ikke adgang til den fulde tekst, men Craig Payne ved Running Research Junkie og Scott Douglas p? Runner's World har begge d?kket det i en dybde. Form?let med denne unders?gelse var at afg?re, om l?bere, der bruger samtidigt forskellige par l?besko, har en mindre risiko for l?bende skade (RRI). Rekreative l?bere (n = 264) deltog i denne 22-ugers Adidas Superstar Womens fremtidige opf?lgning og rapporterede alle informationer Nike Air Vapormax Mujer om deres l?bssessionskarakteristika, anden idr?tsdeltagelse og skader p? en dedikeret internetplatform. En RRI blev defineret som en fysisk smerte eller klage placeret i underekstremiteterne eller nedre del af ryggen, vedvarende under eller som f?lge af l?bende praksis og forhindring af planlagt l?bende aktivitet i mindst 1 dag. En tredjedel af deltagerne (n = 87) oplevede mindst en RRI i observationsperioden. Den justerede Cox-regressionsanalyse viste, at parallel brug af mere end et par l?besko var en beskyttende faktor [hazard ratio (HR) = 0,614; 95% konfidensinterval (CI) = 0,389-0,969], mens tidligere skade var en risikofaktor. Derudover var ?get gennemsnitlig sessionsafstand og ?get ugentligt antal andre sportsgrene forbundet med lavere RRI-risiko. Flere skoanvendelser Nike Air Presto Femme og deltagelse i andre sportsgrene er strategier, som Adidas NMD Femmepotentielt kan f?re til en variation af belastningen p? muskuloskeletalsystemet. De kunne r?des til rekreative l?bere for at forhindre RRI. Jeg har l?nge fortalte roterende l?besko, da jeg tror, ??at en af ??de vigtigste ?rsager til gentagne overforbrugsskader i l?bere er, at mange af os k?rer p? samme type ensartet overflade (vej / fortovet) i samme model af sko p? hver enkelt l?b. Med andre ord hammer vi os p? samme m?de hver gang vi leder ud af d?ren (sporet l?bere udelukket). Jeg tror at if?rt sko, der varierer i eneste geometri og m?ngden af ??polstring og underst?ttelse, der resulterer i, at kr?fter p?f?res kroppen p? forskellige m?der og dermed reducerer den samlede gentagne belastning til individuelle v?v. Dette reducerer igen skaderisikoen. Jeg har selv brugt en Nike Air Force 1 Mujer skovrotation i flere ?r nu, selv om mine kan v?re lidt Nike Air Max 97 Damen st?rre end n?dvendigt, da jeg gennemg?r dem (m?ske til punktet for faktisk at v?re for stor en rotation!). Mine tanker om fordelene ved roterende sko indtil nu var bare en fornemmelse baseret p? viden om, hvordan fodt?j kan ?ndre mekanik og tvangsapplikation, men unders?gelsen beskrevet ovenfor synes at give en vis videnskabelig st?tte til ?velsen. I sin artikel om unders?gelsen har Scott Douglas rapporterer f?lgende om forskerens forklaring p? mekanismen bag fordelene ved en skootablering: "Forskerne skrev, at dette godt kunne v?re fordi forskellige sko distribuerer slagkrafterne til at k?re forskelligt og derved mindske belastningen p? et hvilket som helst v?v. Tidligere unders?gelser har vist, og l?bere har l?nge intuitivt f?lt, at faktorer som mellems?lh?jde og mellems?lfasthed Nike Air Max 2017 Womens skaber forskelle i gangkomponenter som skridtl?Adidas NMD Mens ngde og jordreaktionstid.
Przekierowanie